Behöver du tips för att skapa framgångsrik Google annonsering? Eller kanske förbättra resultaten av din Google annonsering? Läs gärna det. Vi är Google Partner och kommer att ge dig tips om hur man skapar en framgångsrik kampanj på Google med Adwords.

Till att börja med behöver man förstå vad Google Adwords är och hur fungerar det. Google Adwords är verktyget från Google för att skapa Google annonsering. Det är det mest andvända verktyget för digital marknadsföring. Google Adwords är ett väldigt effektivt verktyg. Man kan visa sina annonser högst upp på Google resultatssidor direkt.

När man googlar efter en produkt eller en tjänst använder man alltid ett eller några ord. Till exemple om man behöver en digital byrå som skulle kunna hjälpa till med Google annonserig och man bor i Örebro så brukar man att skriva Google annonsering i Örebro eller digital marknadsföring i Örebro.
Det som Google Adwords erbjuder är att välja det ord manniskör andvänder för att söka efter produkter eller tjänster på Google. Då din annons på Google kommer att vissa bara för personer som letar efter precis det du erbjuder. Det finns många fördelar om man jämför den med tidningsreklam eller annan traditionell reklam som visar dina annönser för personer utan att veta om de vill ha eller inte ha dina tjänster och produkter. Men framför allt, resultaten är mättbara. Sedan kan man anpassa kampanjen för att öka konverteringar och få ut en mycket högre ROI än traditionell annonsering.

Adwords erbjuder några olika sätt för att inverstera din budget. Man kan betala per klick PPC eller per varje gång din annons visas.
PPC är en effektiv metod eftersom man bara betalar för värje person som har valt vår annons och har hamnat på vår hemsida. Kostnaden för vajre klick varjerar beröende på vilka sökord vi har valt, men det kommer vi att prata mer om i en annan artikel om Google Adwords.

Nu kommer vi att skriva om hur man skapar en kampanj hos Google Adwords (Google annonsering).

Till att börja med skapar man ett konto hos Google Adwords. Man behöver ett e-mail konto och naturligtvis en hemsida för att annonsera.

När man har skapat kontot kommer den viktigaste punkten som man måste klara, vårt mål. Man kan ha som mål att sälja produkter eller tjänster på nätet, att bygga eller föstärka ett varumärke eller något annat. Beröende på målet kommer vi att strukturera vår eller våra kampanjer på ett eller annat sätt. I vår nästa artikel kommer vi att att strukturera ett konto och en kampanj med ett viss mål hos Google adwords för att likas med Google annonsering och få höga konverteringar och därmed hög ROI.

Strukturen av kontot kommer att inehålla en eller olika gruper kampanjer. Värje kampanj kommer att inehålla en eller några grupper av annonser och värje grupp av annonser kommer att inehålla flera annonser.

Fråga gärna oss om du har frågor under tiden vi publicerar den nästa artikeln inom Google annonsering.

Boka en gratis konsultation