Behöver du tips för att skapa framgångsrik Google annonsering? Eller kanske förbättra resultaten av din Google annonsering? Då har du hamnat rätt. Vi är Google Partner sedan 2017 och kommer att ge dig tips om hur man skapar en framgångsrik kampanj på Google med Ads.

Till att börja med behöver man förstå vad Google Ads är och hur det fungerar. Google Ads är verktyget från Google för att skapa Google annonsering. Det är det mest använda verktyget för digital marknadsföring. Google Ads är ett väldigt effektivt verktyg. Man kan visa sina annonser högst upp på Google resultatsidor direkt.

När man googlar efter en produkt eller en tjänst använder man alltid ett eller flera ord. Till exempel om man behöver en digital byrå som skulle kunna hjälpa till med Google annonsering så brukar man skriva Google annonsering eller digital marknadsföring.

Det som Google Ads erbjuder är att välja det sökord som människor använder för att söka efter produkter eller tjänster på Google. Då kommer din annons på Google att visas bara för personer som letar efter precis det du erbjuder. Det finns många fördelar om man jämför det med tidningsreklam eller annan traditionell reklam som visar dina annonser för personer utan att veta om de vill ha eller inte ha dina tjänster och produkter. Men framför allt, resultaten är mätbara. Sedan kan man anpassa kampanjen för att öka konverteringar och få ut en mycket högre ROI än traditionell annonsering.

Ads erbjuder några olika sätt för att investera din budget. Man kan betala per klick, PPC (Pay Per Click), eller per varje gång din annons visas.
PPC är en effektiv metod eftersom man bara betalar för varje person som har valt vår annons och har hamnat på vår hemsida. Kostnaden för varje klick varierar beroende på vilka sökord vi har valt, men det kommer vi att prata mer om i en annan artikel om Google Ads.

 

Hur man skapar en kampanj hos Google Ads

Till att börja med skapar man ett konto hos Google Ads. Man behöver ett e-mailkonto och naturligtvis en hemsida för att annonsera.

När man har skapat kontot kommer den viktigaste punkten som man måste bestämma: sätta upp mål med kampanjen. Man kan ha som mål att sälja produkter eller tjänster på nätet, att bygga eller förstärka ett varumärke eller något annat. Beroende på målet kommer vi att strukturera vår eller våra kampanjer på ett eller annat sätt.

I vår nästa artikel kommer vi att strukturera ett konto och en kampanj med ett visst mål hos Google ads för att likas med Google annonsering (förstår inte riktigt vad som menas med denna mening?) och få höga konverteringar och därmed hög ROI.

Strukturen av kontot kommer att innehålla en eller flera kampanjgrupper. Varje kampanj kommer att innehålla en eller flera annonsgrupper och varje annonsgrupp kommer att innehålla flera annonser.

Vill du lära dig mer om Google annonsering hittar du information här.

Har du några frågor är det bara att kontakta oss!

 

Kontakta oss:

E-postadress: info@inkreo.se

Tel. 072-889 82 32

Boka en gratis audit